Inilah 4 Golongan Lelaki Yang Akan Ditarik Wanita Masuk Ke Neraka...ASTAGFIRULLAHALAZIM!!! TOLONG BANTU SEBARKAN YAA...




1. Ayahnya 
Bila seorang yang bergelar bapak tidak mempedulikan anak perempuannya didunia. Dia tidak memberi semua kepentingan agama seperti mengajarkan shalat, mengaji, dan seterusnya.
Dia membiarkan anak perempuannya tidak tutup aurat. Kurang bila dangan cuma berikan kemewahan dunia saja. Jadi dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.
Duhai lelaki yg bergelar Bapak, bagaimana kondisi anak perempuanmu saat ini? Apakah kau mengajar shalat dan shaum (puasa) kepadanya? Tutup aurat? Pengetahuan agama? Bila tidak tercukupi, jadi bersedialah untuk jadi bagian dari Neraka.

2. Suaminya 
Jika suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas. Membiarkan istri berhias diri untuk lelaki yang bukanlah mahramnya.
Bila suami mendiam istri yang seperti itu meskipun suami yaitu orang yang alim, suami yaitu shalatnya yang tidak pernah bolong, suami yaitu yang shaumnya tidak pernah lupa. Jadi dia akan ikut ditarik oleh isterinya berbarengan kedalam Neraka.
Duhai lelaki yang bergelar Suami, bagaimana kondisi istri terkasih saat ini? Dimanakah dia? Bagaimana akhlaknya? Bila tak kau jagalah ikuti ketentuan Islam, jadi terimalah keniscayaan yang kau akan sehidup semati bersamanya sampai Neraka.

3. Saudara Lelakinya 
Jika ayahnya telah tiada, tanggungjawab melindungi kehormatan wanita jatuh pada saudara lelakinya (kakak, paman). Bila mereka cuma mementingkan keluarganya saja serta adik atau keponakannya dilewatkan dari ajaran Islam, jadi tunggu tarikan mereka di akhirat nantinya. Duhai lelaki yg memiliki saudara wanita, janganlah cuma melindungi amalmu dan melupakan amanah yang lain. Karena kau akan pertanggungjawabkan diakhirat nantinya.

4. Anak Lelakinya 
Jika seseorang anak lelaki tidak memberikan nasehat Ibunya tentang tingkah laku yg tidak dibenarkan dalam Islam. Apabila ibu membuat kemungkaran, mengumpat, memfitnah, mengunjing, jadi anak itu bakal di tanya dan disuruhi pertanggungjawaban di akhirat nantinya. Dan berbarengan temani ibunya di Neraka.
Duhai anak lelaki, sayangilah ibumu, nasehatilah dia bila bersalah atau lupa. Karena ibu juga insan umum, tidak terlepas dari lakukan dosa. Selamatkanlah dia dari ancaman neraka, bila tidak, kau akan ditarik jadi teman di dalamnya.
Begitu hebatnya tarikan wanita. Bukanlah saja didunia, namun juga di akhirat yang tidak kalah hebat tarikannya. Jadi, golongan lelaki yang bergelar bapak, suami, saudara atau anak mesti memerankan mereka dengan baik.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Inilah 4 Golongan Lelaki Yang Akan Ditarik Wanita Masuk Ke Neraka...ASTAGFIRULLAHALAZIM!!! TOLONG BANTU SEBARKAN YAA... "

Posting Komentar